Цените на AdBlue могат да се повишат със 170% в близко бъдеще поради ограниченото производство на реагента, предупреждава BWVL, Германската икономическа асоциация. Според прогнозата й, увеличението ще постави веригите за доставки под още по-голям натиск. „Нарастващите цени на AdBlue биха могли да натоварят нашите индустриални и търговски транспортни компании, паралелно с огромното увеличение на разходите за дизел,“ предупреждава Маркус Олигшлегер, генерален мениджър на Федералната асоциация по икономика, транспорт и логистика (BWVL). Зад очакваните увеличения и проблеми с наличността на реагента стои намаляването на производството на AdBlue, причинено от рекордното увеличение на цените на природния газ. „В резултат на прекъсването на производството съществува риск, при евентуален най-лош сценарий, от недостиг на AdBlue в цяла Европа. Увеличаването на запасите и произтичащото от това премахване на транспортните контейнери от пазарния цикъл биха могли да окажат допълнително въздействие върху наличността и цените на AdBlue“, продължава Олигшлегер. BWVL информира Федералното министерство на цифровизацията и транспорта (BMDV) за предстоящия колапс на пазара на AdBlue и последствията, които могат да възникнат от него. Синдикатът очаква ефективни действия от правителството, въпреки че организациите отправиха подобен призив към властите и през ноември миналата година. По това време германските власти не реагираха, но тогава индустрията не беше изложена на последиците от войната в Украйна и свързаните с нея санкции. BWVL призовава всички участници на пазара да използват разумно наличностите от AdBlue и очаква активно участие от страна на политиците в решаването на проблема. В резултат на нарастващите цени на природния газ в Европа, Yara, един от основните производители на AdBlue, временно намалява производството в заводите си във Ферара, Италия, и Льо Хавър, Франция. И двата завода имат годишен производствен капацитет от един милион тона амоняк и 0,9 милиона тона AdBlue. „С оптимизацията и поддръжката на други производствени мощности, европейският капацитет за производство на амоняк и карбамид на Yara се очаква да бъде около 45 процента“, обяснява производителят. Освен рекордно високите цени на газа, Yara също така е спряла всички доставки от доставчици, свързани с руски юридически лица, поради санкциите на ЕС, наложени на 9 март 2022 г. „Yara ще използва своята глобална производствена система с цел да поддържа доставките на клиенти и да осигури приемственост във веригите за доставка на храни. Въпреки това Yara повтаря загрижеността си за глобалната продоволствена сигурност и призовава правителствените действия за защита на веригите за доставки на храни и за намаляване на зависимостта от Русия“, добавят от компанията.