Transport anything from anywhere

Blog

Blog

September 11, 2023 coolspedadmin No Comments

The first IFS Logistics Certificate for a Forwarding Company in Bulgaria

“CoolSped LTD” Achieves High IFS Logistics 2.3 Certification Score – Higher Level (96.67%) The leading logistics company in the country has become the first Bulgarian firm to successfully attain the IFS Logistics certification. This prestigious standard assesses the quality and safety of logistic operations and has, until now, been a privilege of international manufacturers and freight forwarders. IFS Logistics represents a standard that sets strict requirements for quality and safety in logistics, covering everything from transportation and storage to distribution and handling. For clients, this standard serves as a symbol of guaranteed professionalism and safety in logistic services. Under the leadership of Mr. G. Zhelev, “CoolSped LTD” has set a new standard by becoming the first Bulgarian freight forwarding company to obtain this prestigious certification. This achievement further solidifies and strengthens the company’s commitment to high standards in logistics and establishes it as an innovator in the refrigerated transport industry. The audit result for “CoolSped LTD” according to the IFS Logistics 2.3 – higher level standard (96.67%) further emphasizes the company’s high level of professionalism. Mr. G. Zhelev, the manager of “CoolSped LTD” shares: “This achievement is the result of our continuous dedication and efforts to provide high-quality services in the field of refrigerated transport to our clients. We believe that IFS Logistics certification confirms our readiness to deliver high-quality services to our clients and helps us maintain our leading position in the market.” With this news, “CoolSped LTD” continues to be a pioneer and innovator in the field of logistics in Bulgaria, ensuring its clients that their logistics needs are served with professionalism and quality.

Готви се голяма реформа на митниците

Компаниите ще регистрират цялата информация за своите продукти и вериги на доставки в една-единствена онлайн среда – новия център за митнически данни на ЕС. Комисията представи предложения за най-амбициозната и всеобхватна реформа на митническия съюз на ЕС от създаването му през 1968 г. Предложените мерки дават водеща в световен мащаб, основана на данни визия за митниците в ЕС, която ще опрости драстично митническите процеси за бизнеса, особено за най-надеждните търговци. Като част от цифровата трансформация реформата ще съкрати тромавите митнически процедури и ще замени традиционните декларации с по-интелигентен, основан на данни подход към надзора на вноса. В същото време митническите органи ще разполагат с инструментите и ресурсите, от които се нуждаят, за да извършват правилна оценка на вноса и да спират този, който представлява реален риск за ЕС, неговите граждани и неговата икономика. Реформата е в отговор на текущия натиск, под който функционират митниците в ЕС, в това число огромното увеличение на обема на търговията, особено на електронната търговия, бързо нарастващия брой стандарти на ЕС, които трябва да бъдат проверени на границата, и променящите се геополитически реалности и кризи. Тя ще направи митническата рамка пригодна за една по-екологична, по-цифрова ера и ще допринесе за по-безопасен и по-конкурентоспособен единен пазар. С реформата се опростяват и рационализират митническите изисквания за отчитане, на които подлежат търговците, например чрез съкращаване на времето, необходимо за завършване на процесите на внос, чрез осигуряване на един-единствен интерфейс на ЕС и чрез улесняване на повторното използване на данни. По този начин тя спомага за постигането на целта за намаляване на тази тежест с 25 %, без това да се отразява отрицателно върху свързаните цели на политиката. Нов Митнически орган на ЕС ще упражнява надзор върху център за митнически данни на ЕС, който ще бъде двигателят на новата система. С течение на времето центърът за данни ще замени съществуващата митническа ИТ инфраструктура в държавите-членки на ЕС, като по този начин ще им спести до 2 милиарда евро годишно от оперативни разходи, изчисляват от Комисията. Новият орган ще спомогне също така за разработването на по-добър подход на ЕС към управлението на риска и митническите проверки. Ново партньорство с бизнеса В реформирания митнически съюз на ЕС предприятията, които искат да въвеждат стоки в ЕС, ще могат да регистрират цялата информация за своите продукти и вериги на доставки в една-единствена онлайн среда: новия център за митнически данни на ЕС. Тази авангардна технология ще събира данните, предоставяни от предприятията, и с помощта на машинно самообучение, изкуствен интелект и човешка намеса — ще предоставя на органите 360-градусов преглед на веригите на доставки и движението на стоките. В същото време предприятията ще трябва да си взаимодействат само с един портал, когато подават своята митническа информация, и ще трябва да подават само веднъж данни за множество пратки. В някои случаи, когато бизнес процесите и веригите на доставки са напълно прозрачни, най-надеждните търговци — тези със статус Trust and Check („доверените и проверени“ търговци), ще могат да освобождават своите стоки за обращение в ЕС без никаква активна митническа намеса. Категорията Trust & Check укрепва вече съществуващата програма за одобрени икономически оператори (ОИО) за надеждни търговци. Това ново партньорство с бизнеса е първо по рода си в света. То е мощен нов инструмент в подкрепа на предприятията от ЕС, търговията и стратегическата автономност на ЕС, твърдят от Комисията. Центърът за митнически данни на ЕС ще позволи в ЕС да бъдат внасяни стоки с минимална намеса на митническите органи, без да се прави компромис с изискванията за безопасност, сигурност или за борба с измамите. Използването на центъра стане задължително през 2038 г. Съгласно предложенията през 2028 г. центърът за данни ще започне да се използва за пратки, обработвани в рамките на електронната търговия, а през 2032 г. и за другите вносители (на доброволен принцип), което ще донесе незабавни ползи и опростявания. Търговците Trust & Check ще могат освен това да оформят целия си внос пред митническите органи на държавата членка, в която са установени, независимо от мястото на въвеждане на стоките в ЕС. През 2035 г. ще бъде извършен преглед, за да се прецени дали тази възможност може да обхване всички търговци, когато използването на центъра стане задължително през 2038 г. По-интелигентен подход към митническите проверки Всички държави членки ще разполагат с достъп до данни в реално време и ще могат да събират на едно място информация, за да реагират по-бързо, по-последователно и по-ефективно на рисковете. За анализ и наблюдение на данните и за прогнозиране на проблемите, преди стоките дори да са започнали пътуването си до ЕС, ще се използва изкуствен интелект. Това ще позволи на митническите органи на ЕС да съсредоточат усилията и ресурсите си там, където са най-необходими: да спират въвеждането на опасни или незаконни стоки в Съюза и да прилагат нарастващия брой законодателни актове на ЕС, с които се забраняват определени стоки, противоречащи на общите ценности на ЕС. Новият подход ще спомогне също така да се гарантира правилното събиране на митата и данъците в полза на националните бюджети и бюджета на ЕС. За да се помогне на държавите членки да приоритизират и координират своите проверки и инспекции — особено по време на криза — информацията и експертният опит ще се обединяват и оценяват на равнището на ЕС с помощта на новия Митнически орган на ЕС, който ще действа въз основа на данните, осигурявани чрез центъра за митнически данни на ЕС. Новият режим ще подобри значително сътрудничеството между митниците и органите за надзор на пазара и правоприлагащите органи, както на равнището на ЕС, така и на национално равнище, включително чрез обмен на информация с помощта на центъра за митнически данни. По-модерен подход към електронната търговия С реформата онлайн платформите ще получат ключова роля при осигуряването на гаранции, че продаваните онлайн стоки в ЕС спазват всички митнически задължения. Това представлява съществена разлика с настоящата митническа система, при която отговорността пада върху отделния потребител и превозвачите. Платформите ще бъдат отговорни за това да гарантират, че митата и ДДС се заплащат при покупката, така че потребителите вече да не се сблъскват със скрити такси или неочаквана документация при пристигането на колета. Когато онлайн платформите са официалните вносители, потребителите в ЕС могат да бъдат уверени, че всички мита са платени и че техните покупки са безопасни и

Volvo Group пусна приложение за безопасност за електрически камиони

На база дългогодишния си опит в иновациите за безопасност, Volvo Group е първият производител на камиони, който стартира приложение за безопасност с виртуална реалност (AR) за електрически камиони. То е предназначено специално за подпомагане на лицата, реагиращи първи при спешни случаи. Приложението е разработено, за да доставя незабавна и ценна информация от електрическия камион до екипа на спешните служби, който пристига на място, за да ги насочва в реално време и да гарантира безопасни условия за спасяване. Електрическите камиони ще променят света, не само по отношение на по-устойчивия транспорт, но и по начина, по който шофираме и взаимодействаме със самите камиони. Включената технология – по-специално високоволтовите системи, способни да захранват тежък електрически камион – също променят начина, по който се отнасяме към реакциите при извънредни ситуации, тъй като се изискват набор от нови параметри и процедури за безопасност. „Амбицията на Volvo Group е да доставя 100% безопасни продукти. Гордеем се, че сме в челните редици в революцията на електрическите камиони, с високоефективните си решения, но също така осъзнаваме колко е важно да гарантираме безопасността на лицата, които първи реагират, когато са извикани при спешни случаи, ако възникне инцидент с електрическо превозно средство“, казва Ларс Стенквист, главен технологичен директор на Volvo Group. „Новото AR приложение е мощен инструмент, който може да подпомогне службите за спешна помощ за бързо и безопасно осигуряване на терена, като същевременно минимизира риска от нараняване на всички участници в ситуацията.“ Приложението Emergency Response Guide, което вече е достъпно за безплатно изтегляне в онлайн магазините на Android и Apple, предоставя информация за безопасност за всички марки тежки електрически камиони на Volvo Group, включително Volvo Trucks, Renault Trucks и Mack Trucks. За електрическите камиони Mack функциите за AR ще бъдат добавени през юни 2023 г. Използвайки комбинация от свързаност, камера, сензори, 3D моделиране и наслагвания с добавена реалност, приложението за безопасност може да предостави на лицата, реагиращи първи, подробен изглед на автомобила. То предлага информация за местоположението на високоволтови кабели, батерии и други ключови компоненти, както и инструкции стъпка по стъпка как безопасно да изключите захранването на електрическото превозно средство в случай на авария. Приложението за безопасност е разработено от екип от експерти в изследователските и развойните съоръжения на Volvo Group в Швеция, Франция и Съединените щати. Освен виртуална реалност и 3D модели, приложението съдържа и цялата документация за безопасност, свързана с електрическия камион, която ще бъде достъпна за потребителя на приложението, след като камионът бъде идентифициран. „Приложението за безопасност е тествано в различни сценарии от реалния свят и е получило положителна обратна връзка от първите професионалисти, които са го изпробвали на терен“, казва Винсент Барнукс, AR Expert & Business Solution Engineer във Volvo Group. Volvo Group се ангажира да насърчава безопасното и отговорно използване на електрически превозни средства, и разработването на това приложение е само един пример за продължаващите усилия на компанията в тази област. Volvo Group инвестира сериозно в развитието на технологията за електрически превозни средства и предлага широка гама от електрически решения за комерсиална употреба. Новото приложение Emergency Response Guide е достъпно за изтегляне в Apple App Store и Google Play. Източник: kamioni.bg

Новият DAF XF е с 8-9 % по-икономичен

Реален тест на EuroSpeed показва: Новият DAF XF е с 8-9 % по-икономичен.   EuroSpeed, провежда първия за българска транспортна компания няколкоседмичен тест в реални условия на новия DAF XF, актуален носител на титлата Международен камион на годината 2022, в комбинация с иновативното полуремарке Schmitz EcoFlex. По време на теста EuroSpeed, една от големите български транспортни фирми, използва първия в парка си влекач от новия модел по обичайните си дестинации на територията на Белгия, Холандия, Германия и България. Записани са и транзитни преминавания през Унгария и Румъния. Данните от всички курсове, извършени през периода с новия XF, са директно съпоставяни с данни от курсове, проведени през годините с влекачи от досегашния DAF XF – единственият до скоро, модел в парка на компанията. Едни и същи отсечки от маршрутите са преминавани и с използване, и без използване на системата PCC (Predictive Cruise Control) за интелигентно управление на силовата линия. Симулирана е също прекомерна работа на място. С тези мерки е минимизирано влиянието на фактора „опитен шофьор“ върху резултатите от теста. Очаквано, резултатите показват между 8% и 9% подобрена горивна ефективност при новия DAF XF спрямо досегашното поколение за целия период на теста. Това сочат предварителните данни, свалени дистанционно от камиона на 21 март 2022 г. На 23 март резултатът може да бъде потвърден реално. От EuroSpeed отчитат, че най-добри показатели композицията има в Белгия и Холандия, следвани от Германия. На моменти в тези страни оптимизацията на новото поколение XF надминава 10%. Най-лоши са показателите в Румъния и България. Подчертава се, че данните са събрани при курсове със сравнително високо средно тегло на товара от 23,4 т и чисто нов, неразработен още влекач, слязъл от поточната линия дни преди да започване експлоатацията му. Отчетените данни дават основание специалистите в EuroSpeed да смятат, че в следващите 4 месеца експлоатация на влекача и полуремаркето биха могли да постигнат планираната цялостна оптимизация – до 15%. През 2022 г. EuroSpeed, както КАМИОНИ вече писа, ще инвестира 15 млн. евро в нови влекачи DAF XF New Generation и в най-новото поколение полуремаркета на SCHMITZ Cargobull – Eco Generation. С договор, подписан между EuroSpeed, Турботракс България – официален дилър на нидерландската марка у нас и SCHMITZ Cargobull, компанията за международен транспорт пуска в движение най-младия транспортен флот в България и един от първите дигитализирани флотове в Европа. Идеята на EuroSpeed е да свърже новия влекач на DAF с най-модерното ремарке на SCHMITZ, като инвестицията ще е насочена изцяло към дигитализация, екологична ефективност и безопасност на пътя. С новите камиони, които по договореност ще бъдат над 200, EuroSpeed ще подменя и разширява парка си, който от 2015 г. насам се състои само и изцяло от DAF. DAF XF New Generation е най-новият модел влекачи на нидерландския производител DAF. Влекачът от ново поколение е първият в света, предлагащ кабина, проектирана съгласно новите еврорегулации за тегло и размери. Удължението на кабината отпред със 160 мм, заедно с леко трапецовидната форма на кабината и заоблянията на страничните ръбове позволяват да се постигне намаление на въздушното съпротивление. Новата луксозна кабина е с до 22% подобрена аеродинамика за икономично шофиране и ниски емисии на СО2. Дизайнът на влекача е проектиран за по-голяма безопасност на пътя и по-широко зрително поле за водача. Уголемените странични прозорци предлагат значително по широк зрителен диапазон. Спецификацията на влекача на EuroSpeed включва двете най-големи предимства на модела: – DAF Digital Mirror System – система от камери, която замества основното и широкоъгълнълното огледало. Системата се състои от сгъваема камера над всяка от вратите и на дисплея, монтирани в кабината. Камерите подобряват аеродинамиката и създават по-широко зрително поле; – DAF Corner View е система, която заменя огледалото за предно виждане и огледалото за следене на бордюра. Състои се от камера, поставена под предното стъкло. Влекачът е версия 480 – с максимална мощност на двигателя е 483 к.с. Новият влекач на DAF се свързва перфектно с най-иновативното ремарке на немския производител Schmitz – серията Eco Generation и по-конкретно модела EcoFlex. Бордовата платформа на ремаркето е разделена на три части. Челният борд е със стоманени ъглови колони с вътрешна стоманена защита. Има r три чифта междинни колони с три джоба за странични летви. Иновативното при EcoFlex модела е регулирането на неговата височина в задната част от 230 см до 280 см. Хидро-пневматичното повдигане на тавана е предназначено за достигане максимален капацитет на ремаркето с лекота от шофьора. Концепцията на цялото ремарке е подобрена ефективност без компромис с товароносимостта.

AdBlue ще поскъпне с до 170 процента

Цените на AdBlue могат да се повишат със 170% в близко бъдеще поради ограниченото производство на реагента, предупреждава BWVL, Германската икономическа асоциация. Според прогнозата й, увеличението ще постави веригите за доставки под още по-голям натиск.   „Нарастващите цени на AdBlue биха могли да натоварят нашите индустриални и търговски транспортни компании, паралелно с огромното увеличение на разходите за дизел,“ предупреждава Маркус Олигшлегер, генерален мениджър на Федералната асоциация по икономика, транспорт и логистика (BWVL). Зад очакваните увеличения и проблеми с наличността на реагента стои намаляването на производството на AdBlue, причинено от рекордното увеличение на цените на природния газ. „В резултат на прекъсването на производството съществува риск, при евентуален най-лош сценарий, от недостиг на AdBlue в цяла Европа. Увеличаването на запасите и произтичащото от това премахване на транспортните контейнери от пазарния цикъл биха могли да окажат допълнително въздействие върху наличността и цените на AdBlue“, продължава Олигшлегер. BWVL информира Федералното министерство на цифровизацията и транспорта (BMDV) за предстоящия колапс на пазара на AdBlue и последствията, които могат да възникнат от него. Синдикатът очаква ефективни действия от правителството, въпреки че организациите отправиха подобен призив към властите и през ноември миналата година. По това време германските власти не реагираха, но тогава индустрията не беше изложена на последиците от войната в Украйна и свързаните с нея санкции. BWVL призовава всички участници на пазара да използват разумно наличностите от AdBlue и очаква активно участие от страна на политиците в решаването на проблема. В резултат на нарастващите цени на природния газ в Европа, Yara, един от основните производители на AdBlue, временно намалява производството в заводите си във Ферара, Италия, и Льо Хавър, Франция. И двата завода имат годишен производствен капацитет от един милион тона амоняк и 0,9 милиона тона AdBlue. „С оптимизацията и поддръжката на други производствени мощности, европейският капацитет за производство на амоняк и карбамид на Yara се очаква да бъде около 45 процента“, обяснява производителят. Освен рекордно високите цени на газа, Yara също така е спряла всички доставки от доставчици, свързани с руски юридически лица, поради санкциите на ЕС, наложени на 9 март 2022 г. „Yara ще използва своята глобална производствена система с цел да поддържа доставките на клиенти и да осигури приемственост във веригите за доставка на храни. Въпреки това Yara повтаря загрижеността си за глобалната продоволствена сигурност и призовава правителствените действия за защита на веригите за доставки на храни и за намаляване на зависимостта от Русия“, добавят от компанията.

Турция ще спира камионите с неплатени глоби и такси

Нови разпоредби относно пътните такси и плащането на глоби влязоха в сила в Турция на 15 март, съобщи турското министерство на търговията. Те гласят, че ако не са платени всички съответни пътни такси или глоби, тежкотоварните автомобили няма да имат право да напускат страната.   Според новите разпоредби, всички неплатени глоби, пътни такси и такси на мостове трябва да се плащат на границата. Това ще е възможно на всички гранични пунктове, използващи POS (Point of Sales Terminals) терминали, съобщават от Австрийската асоциация на превозвачите AISOE. Шофьорите няма да могат да пресекат границата, ако не заплатят глобите, таксите за изминат участък и пътните такси, определени за дадено превозно средство. Чуждестранните превозвачи могат предварително да проверят за неизплатените си задължения в уебсайта на Турската данъчна служба (в раздел „Yabancı Plakalı Araç Ödemeleri” – Плащания за чуждестранни превозни средства).  

И Словения въведе таван на цените на горивата

Словения въведе таван на цените на горивата – максималната цена на дизела ще е 1,541 евро за литър. Веригата бензиностанции на OMV в страната потвърди, че е изтеглила премиум дизела си от пазара в резултат на това ограничение. Словения въведе таван на цените на горивата – максималната цена на дизела ще е 1,541 евро за литър. Веригата бензиностанции на OMV в страната потвърди, че е изтеглила премиум дизела си от пазара в резултат на това ограничение. „Целта е да се успокои ситуацията на пазара на горива“, каза Здравко Почивалшек, словенският министър на икономическото развитие и технологиите, относно въпросния таван. Той също така увери обществеността, че в Словения има достатъчно гориво. Правителството на Словения прие указ за ценообразуването на някои петролни продукти, който ще се прилага за 95-октановия безоловен бензин и дизелът, и той вече е в сила от вторник, 15 март, според 24ur.com. Превозвачите са доволни от решението на правителството, тъй като разходите им за гориво съставляват 30% от общите разходи, а цените на дизела са се увеличили с близо 30% от началото на годината. Въпреки това, за да запазят устойчивостта на дейността си, транспортните компании ще трябва да повишат ставките си с 6-10% – дори при сегашната регулирана цена на горивата, според Робърт Север, директор на Асоциацията по транспорт към Търговската камара и индустрия. Операторите на бензиностанции не са толкова доволни от разпоредбите, тъй като ограничената цена е по-ниска от цената на едро на горивата. Словенските икономисти смятат, че търговците на петролни продукти ще работят на загуба поне една седмица. OMV Slovenija заяви пред медиите, че вече е изтеглила премиум дизела от словенския пазар, тъй като продажбата му в момента не е печеливша. За значително по-скъпия 100-октанов бензин цената няма да бъде ограничена след държавната намеса.